2009-06-02 | 01:29:52

bättre sent än aldrig...

Jag är en dålig människa jag vet!
Ingen uppdatering sen i torsdags men det är sådant man får leva med om man har ett lika fullspäckad/kul liv som jag har.
Tänkte ge er en liten sammanfattning  på dagarna som gått.

Fredag
Började dagen med några timmars skola.
För att sedan åka ner på stan och handla jordgubbar,kaffe, godis mm till Yran.
På yran stannade jag,sara,fanny och linn i några timmar och tittade på några matcher.
Tog en buss ner till stan vid fem och jag blev jätte yr/illa mående så när vi väl kommit till stan så fick jag sätta mig på första bästa buss hem och sara och fanny fick stanna kvar i stan för att handla mat.
När jag kom hem så la jag mig direkt och efter någon timme så mådde jag genast bättre.
Vid åtta så tog vi en buss intill stan igen och där så for vi på en fest vid draggen.
Typ vid tolv så gick vi in till stan igen och var där tills ungefär tre.
Blev bjuden på en subway macka och det var gott kan jag ju lova!!
Tack.

Lördag
Det var en väldigt slapp dag i lördags.
Eftersom att mina föräldrar var bortresta hela helgen så var jag tvungen att ta hand om mammas häst. Så det gjorde jag.
Eller jag var inte ensam, både fanny och sara följde med mig.
Vädret var ju också underbart. Gick i klänning och det var verkligen hur varmt som helst.
Till middag så grillade vi men eftersom att vi tydligen inte hade någon kyckling hemma så var vi tvungen att grilla saras qurn. Men det var gott ändå.
Är fan jävligt stolt över oss att vi lyckades laga sån god mat.
Cred till er mina vänner.
Vid åtta så följde jag med mattias in till stan. Var tvungen att handla mat till sara, så vi gjorde det sen så var vi bara på bussstationen tills våra bussar kom klockan 22:00.
När jag hoppade av bussen så väntade Sara och Fanny troget på mig.
När dom berättade att det var ellenore som vunnit robinsson så flippade jag ur(!) Ofta hon kunde vinna!!

Vi hade bestämt oss för att ta fram min roddbåt och fara ut och ro på kvällen.
Så vi packade en icakasse med mackor,bullar,varm oboy, meloner mm och for ut.
Eftersom att mina vänner inte är så duktiga på att ro(och inte många andra grejer heller för den delen) så fick jag ro.
Vi gick iland på en udde och satte oss och fikade och pratade i någon timme innan vi for hem igen.
Både sara och Fanny provade på att ro. För Fanny gick det iaf hyffsat men för Sara gick det lite sämre, hon lyckades tappa åran i vattnet så jag fick kasta mig efter den.
Men ett gott skratt fick vi oss iaf.
Behöver jag ens nämna att det var jag som rodde resten av vägen hem.
Väl hemma fick jag själv dra upp båten på stranden.
Höll på i kanske fem min och Sara och Fanny bara stod och tittade på.
När jag nästan var klar så gick jag upp på en liten kulle som ligger vis stranden och började dra i snöret som sitter fast på båten.
Jag drog väldigt mycket för på något sätt lyckades jag tappa balansen och for ner för kullen och gjorde en bakåt kullebytta rakt ner i båten.
När jag sedan tittar upp ur båten så ser jag sara och fanny liggandes ner på bryggan.
Dom skrattade så mycket att dom grinade.
Jag var mest i chock!
Vi gick och la oss vid fyra och ett av orden jag sa precis innan vi la oss var att jag var "pigg i pannan".
Det var ungefär då vi bestämde oss för att sova.

Söndag
Vi vaknade vid elva.
Redan då fick vi dra igång med städning och packning.
Eftersom att sara skulle få sin nyckel till sin lägenhet vid tolv så hade vi mycket att göra.
Vi var även tvungna att ta hand om min mammas häst igen.
Efter att vi hade gjort allt det där så hämtade saras mormor oss och skjutsade oss till saras lägenhet.
När vi låst upp dörren så stod vi typ bara och tittade på lägenheten i tio min innan vi typ sa ett ord.
Den är verkligen hur perfekt som heslt!
(Kan ju lova att jag är lite avis)

Efter ett besök på ican som ligger typ 100 m från sara så drog vi igång med att bära saker.
Jag vet inte hur mycket vi bärde men lite av sakerna var sängen,soffan, sakerna från ikea, sopsäckar med kläder, flyttkartonger.
Ja och dte är inte ens allt.
Kan ju lova att jag har träningsverk idag...
Vi satte upp sängen och soffan så att vi skulle ha någon plats att sova på.
Vi for även förbi maxi en sväng för att handla all mat sara behöver.
Vi kom i säng ungefär vid två så jag kan ju även påpeka att jag inte varit den piggaste människan idag.
Förlåt för allt gnäll, mest förlåt till sara som har fått stå ut med ett och ett annat utbrott.

Måndag
Vaknade vid sju.
For till skolan vid åtta.
Hade väldigt chill dag med många lektioner som blev inställda.
Den ändå lektionen jag ens behövde tänka på var spanskan.
Hade mitt NP prov och det gick hyffsat iaf med tanke på att jag inte pluggat något alls.

Efter skolan så for jag och sara hem till hennes pappa för att hämta en stor del av hennes grejer som hon haft där.
Fanny kom också efter ett tag och hjälpte till.
Vi skulle sen ta en buss in till stan och det måste ha sett ganska roligt ut när det kommer tre tjejer bärandes på sopsäckar,väskor och en stege.
Ja vi fick då många blickar på oss.
Sen så körde även nusschaufören fel.
Det var sjukt kul när han upptäckte det och började säga saker i stil med  "fuck off" . Det var ordet han använde flitigast men andra svärord kom också upp.
Dum som han var körde han in på ett villakvarter med den där jävla bussen och när han upptäckte att han inte kunde komma därifrån stack han bara.
Han gick ut och kom typ tillbaka efter fem min, då hade han hittat någon kille som skulle vägleda honom.
HAHA alltså jag kunde inte sluta skratta, man kunde verkligen se paniken i hans ögon.
hahahaha ja det var riktigt kul!
När han efter en lång tid fått ut oss på vägen igen så var det lugnt.
I stan så bytte vi buss och åkte hem till saras lägenhet.
Vi var inte där så länge utan åkte in till stan igen för att bara gå omkring.
Fick med mig en tröja som jag egentligen inte har råd med, men den var så jävla snygg att jag helt enkelt var tvungen att köpa den.
Vi skulle även köpa våra biljetter till pdol men det hann vi inte med så det får vi göra imorgon istället.
En glass på mcdonalds innan vi gick hem blev det också.
Köpte även med mig thaimat till middag och sara köpte en quinoasallad.
Vi åt det ute på hennes balkong eftersom att vi satt upp hennes nya utemöbler i kväll.
Vi har även hunnit skruva ihop några andra möbler och vi har fått en ganska så bra ordning i köket.
Men sara är nog mest nöjd över hennes klädhäst som jag skruvade ihop åt henne.
Hon blev helt lyrisk och kunde nästan inte hålla sig med att hänga upp kläderna tills jag hade skruvat ihop den.
Som ett barn!

Ja nu kan ni då inte klaga!
Har nästan suttit i en timme och skrivit det här inlägget.
Tur att jag har sovmorgon till 09:40 imorgon annars hade jag typ avlidigt.
Nu ska jag ta en snabb dusch, få massage av sara(hon ärt skyldig mig det) och sen så ska jag sova!



Kanske inte den snyggaste bilden men det är den enda vi har på oss tre.
Ni är guldvärd ska ni veta!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: